Első gondolatok.

Hogy is kellene kezdeni? Gondolom nem egy kérdéssel. Nah mindegy is. Szóval elindultunk YouTube-n, és jelenleg 3 videónk van a csatornán, valamint egy twitter, facebook,

Read More »
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on skype
Skype
Share on email
Email

Minden ami Playstation 5! Formavilág, Ár, játékok, infók.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Megjelenés

Az igazság az, hogy ha meg kellene neveznem egy évszakot amit a legjobban utálok, az bizony a tél lenne. Ez egyébként most sincs máshogy, továbbra is utálom, mert hideg van, nincs kedvem sehova sem elindulni, viszont az idei tél mégis más lesz egy kicsit. Ha nem lesznek további csúszások akkor télen jön a Playstation 5. A csúszás azért bennem még mindig kérdéseket hagy. Bár a Sony április körül azt nyilatkozta, hogy nem lesz a kialakult pandémia hatással a megjelenéssel, viszont azóta nem sok mindent nyilatkoztak ezzel kapcsolatban. Persze ez azt is jelentheti, hogy nincs változás, és persze az is igaz, hogy már le is leplezték a kinézetét, ami azért sokakat megosztott, de szerintünk összességében jól néz ki a gép.

Kinézet – a gép

Nekem olyan érzésem van, mintha a PS5 kinézet terén a PS4 végleges verziója lenne. A Playstation 4 is egy kissé “szendvics” érzetet adott, főleg a Pro, de a PS5 az igazi “szendvicskonzol”. Csak itt a két “kenyér” közé több “feltét” került. 😉 Az előd szögletes, és csak enyhén kerekített formáinak arányai megváltoztak. Most több a kerekített, ívelt alakzat, és sokkal jobban törnek a szögletes formák. Valójában minden ívelt lett, a szögletesség csak a körvonalra maradt jellemző. Maga a gép is nagyobb lett, nem is kevéssel. A PS 3 slim, PS4, PS4 pro nagyjából egy méretet képviseltek, halvány méretváltozás mellett. Viszont ez most úgy látszik nem zavarta és nem befolyásolta a Sony-t. A méret jelenleg inkább becslés, de kb 360-370 mm magas / széles lehet a PS5. Még az Xbox Series X-nél is magasabb lesz! Design tekintetében (és a bemutatott gép alapján) fehér fekete kombináció az alap illetve kékes megvilágítást is kap ami jobban kiemeli a fehér “fedéllemezt”. Alapvetően két design-konfigurációban szeretnék piacra dobni. Lemezmeghajtóval, illetve anélkül. A lemezmeghajtós változat olybá hat, mintha lefelejtették volna a gépről, és hely hiányában mintegy “odaragasztották” volna az oldalára. Persze próbáltak itt is az ívekkel operálni, de valahogy annyira nem lett meggyőző. Mintha megcsípte volna egy darázs. Persze hogy melyiket veszi az ember az egyedi döntés lesz. Súlyát tekintve közel 3 kg lesz a gép, még a PS4 picivel több mint 2 kg volt.

PS 5 összehasonlítás

Kinézet – a kontroller

A kontrolleren talán egyből az tűnik fel, hogy ez is sokkal letisztultabb lett mint elődje. Mondjuk nekem a PS4 kontrollerrel sem volt alapvetően bajom, de persze kíváncsi vagyok hogy ez a letisztult forma mennyire lesz jobb, ütősebb. Egy szó mint száz egy éles váltás a DualSense az eddig megszokotthoz képest. A DualShock- hoz képest Nishino Hideaki szerint egy sokkal intenzívebb élményben lesz részünk. Már csak a hangzás miatt is. A DualSense egy 3D Tempest névre keresztelt hangtechnikát kapott. A fejlesztés során a haptikus visszacsatolás, valamint az alkalmazkodó ravaszok is nagy hangsúlyt kaptak. Az elsőként említett funkció felel azért a kézre ható érzetért, ami akkor keletkezik, ha például lezuhanunk kedvenc verdánkkal egy hegyről, vagy nekünk jönnek, esetleg elkezdenek lőni minket. Még a második funkció az L2, R2 gombokra hat, például ha ezek segítségével kell megemelnünk különféle nehézségű tárgyakat. A trigerek ekkor a nehézség mértékéhez megfelelően “keményednek” be, így olyan lesz mintha éreznénk a súlyát az emelt tárgynak (persze értsd úgy ahogy kell). Természetesen ez is vezetéknélküli kontroller lesz. A megosztásra szolgáló Share gomb le lett cserélve egy Create gombra, mely valójában ugyanazért felel mint a Share, csak itt további lehetőségeket is integráltak a gomb alá. Ezek az opciók új utakat adnak a megosztásban, műsorterjesztésben. egyébiránt a gombok eddigi pozíciója a DualSense-nél ugyanott maradtak mint a Schok-nál.

Sokkal letisztultabb, erősebb a design mint a DualShock esetében.
Sokkal letisztultabb, erősebb a design mint a DualShock esetében.

Tudás és belső

A Playstation 4, 8 GB-os GDDR5-os RAM-ját, felváltotta egy 16GB-os GGDR6-os RAM (Random Access Memory) ami természetesen már a PS5 felszereltsége lett. Ezen túl kapott 8x Zen2 3,5 GHz-es váltakozó frekvenciájú CPU-t (Central Processing Unit). A Belső meghajtó egy egyedi 825 GB-os SSD lett (egyes források szerint ez inkább 835 GB). Arról nekünk még nincs infónk, hogy a PS4-hez hasonlóan itt is lesz-e eltérő méretű belső tárhely (pl 1 terrás), de nyilván így is elmondható, hogy az SSD technológia egyik csúcsát kapta a masina. Ráadásul nem csak HDD, hanem SSD-vel is (Slot segítségével) meg lehet bővíteni (External, azaz külső meghajtó), tehát simán elképzelhető, hogy itt nem lesznek variációk. Az optikai lemezmeghajtó (amennyiben valaki így kívánja megvenni) egy 4k Ultra HD Blue Ray lesz. További USB portokról nem tudunk. Elmondható hogy a futurisztikus külső mögött, egy igazán erős belső is meghúzódik.

Játékok

Játékok terén el lehet mondani, hogy egyirányú utcába tévedtünk. A fejlesztőkkel július 13-a után már csak olyan szerződésben vállaltak alapján dolgoznak, ami biztosítja, hogy a dátum után készült játékok futni fognak PS5-ön. Sőőőt! Nem csak futniuk kell, de a bekövetkező Patchek, DLC-k stb… mind, mind hibátlanul kell megjelennie a PS5-ön. Persze ettől nem lesz kizárt hogy a dátum előtt kiadott játékok nem fognak futni Playstation 5 alatt. A rossz hír az, hogy ez visszafelé nem lesz igaz. Tehát a Nextgen Game-ek nem fognak PS4 alatt még csak eldöcögni sem. Persze ez valahol érthető, mert egyrészt itt van az a fránya marketing és piac, másrészt technikailag a PS4 “behányna” az új játékok meghajtása közben. Nyilván bármely játékfejlesztő céget megkérdeznénk, azonnal azt a választ kapnánk, hogy maximálisan ki akarják használni a PS5-ben rejlő lehetőségeket. Tehát ez így annyira nem is meglepő.

Természetesen attól egy percet sem kell tartani, hogy ez bármennyire is visszavetné a játékokat PS5-re. Már több mint 20 név jelentkezett a tuti megjelenésre. Battlefield 6, Assasins Creed – Valhalla, Chorus, Dirt 5 és persze még sok hasonló nagy név. Bár érdekes a Battlefield, mert egyelőre dátum nélkül hagytak minket, de az már tuti hogy újra felveszi a kesztyűt a Call Of Duty ellen.

Összességében

A Sony megfontoltságát, mármint a gép, és a megjelenésekkel kapcsolatban ismét meg lehetett állapítani. Valahogy a Microsoft több infót csepegtetett eddig is. Apró érdekesség még az összefoglaló előtt, hogy bár a gép még senkinél sincs, skinek már javában készülnek a gépre, és a kontrollerre is. Nah és akkor nézzük mi a véleményünk…

Az alap Playstation 5 egy kimondottan kiváló designnel rendelkező kisebb atomerőmű lett. Zavaró a lemezmeghajtós változat, mert borzasztóan kiüt az ívelt formákból. A memória és CPU váltás vélhetően jót fog tenni a Sony-nak is, mert egyéb fejlesztőket is be fognak vonzani a megerősített belső értékek. A kontroller számomra egy pici kérdőjel, még annak ellenére is, hogy figyelni próbáltak a DualShock pozitív értékeire is. Bár ez a kérdőjel azért tényleg pici, hiszen a Sony köztudottan figyel a felhasználók igényeire, lehet inkább a formavilág hagyott bennünk valamilyen kérdést. Kiderül. A játékoktól nem igen kell tartani, várhatóan le fog szakadni az állunk a vizuális megjelenéstől. Ha egy mondattal kellene jellemezni a Sony új Playstation gépét, akkor ez lenne az: Ha a cél a tökéletesség egy ilyen gépnél, akkor bizony a Sony sosem járt ilyen közel ennek eléréséhez.